woensdag 12 februari 2020
Nu steeds meer gedurfde initiatieven op het gebied van duurzaamheid de krantenkoppen halen, sluit Unilever...
Nu steeds meer gedurfde initiatieven op het gebied van duurzaamheid de krantenkoppen halen, sluit Unilever zich aan bij de strijd tegen plastic afval en kondigt het de moedige belofte aan om tegen 2025 alleen nog maar 100% post-consumer gerecycled plastic in zijn grootste merk, Dove, op te nemen.
Het hele merk Dove is te vinden in 171 landen en voor de productie van haar flessen gebruikt het merk bijna tweederde van al het gebruikte plastic. De inspanningen om alleen gerecycled plastic te gebruiken zullen beginnen met de Noord-Amerikaanse en Europese markt voor alle drie de lijnen: Dove, Dove Men+Care en Baby Dove.
In 2017 heeft Unilever aangekondigd dat de plastic verpakkingen in 2025 herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar zullen zijn. Het merk heeft echter geen informatie gegeven over hoe het de zaken op dat moment denkt te gaan aanpakken. Het doel van Unilever voor dit initiatief is nu dat de inspanningen van Dove het gebruik van 20.500 ton plastic voor eenmalig gebruik per jaar zullen elimineren.
De inspanningen van het merk voor dit initiatief zijn al begonnen met meer dan 100 proeven, waaronder Dove-producten en bestaande flessen en die waarmee het merk van plan is ze te vervangen. Het bedrijf moest testen of er al dan niet lekkages of een gebrek aan compatibiliteit met de formules van de producten zullen zijn om er zeker van te zijn dat de 100% post-consument gerecyclede plastic flessen niet zullen breken wanneer ze vallen.
Het ontbreekt de schoonheidsindustrie nog steeds aan strenge federale regelgeving en normen rond duurzaamheid. Hopelijk schept het initiatief van Dove dus een groot precedent en inspireert het retailers en kleinere merken om in de toekomst haar voorbeeld te volgen.
Dove beloofd 100% gerecyclede plastic flessen tegen 2025
/Default.aspx?ID=5917&newsid=581&PID=36125&M=NewsV2&Action=1¤tPage=2