Transparent
Topafbeelding

Wat zijn de manieren om verspilling in de horeca tegen te gaan?

Toerisme produceert 6,7% van het Europese afval. Leer hoe je afval in de horeca kunt elimineren, recyclen en verminderen.

Afvalvermindering als onderdeel van uitmuntende gastvrijheid

De gemiddelde hoeveelheid ongesorteerd afval die per gast per nacht wordt geproduceerd is bijna een halve kilo, die dag in dag uit door de horeca moet worden weggegooid. Het verminderen van deze hoeveelheid afval verbetert het milieu en creëert een uniek profiel voor een horecabedrijf.

Verminder, minimaliseer en beheer afval met ons assortiment balenpersen.

Afvalvermindering in de horeca: praktische oplossingen

Bestrijd enkelvoudige porties
Enkelvoudige porties zoals zakjes en pakjes veroorzaken veel afval in de horeca. Simpele veranderingen zoals zeep- en lotionpompen, potten voor jam en specerijen, en het gebruik van lokale bakkers kunnen het verpakkingsafval verminderen en de winst verhogen.

Recycling sorteren
Laat gasten recyclen! Met speciale ruimtes kunnen gasten plastic en papier scheiden, wat het afvalsysteem vereenvoudigt. Gebruik afvalverdichters en balenpersen om transportkosten te verlagen.

Water besparen
Waterkannen op tafels en drukknopkranen in badkamers kunnen het waterverbruik met 30% verminderen. Hergebruik van handdoeken verlaagt de waskosten met 17%.

Upcycling overwegen
Hergebruik spullen om kosten te besparen. Oude meubels kunnen in personeelsruimten worden hergebruikt, beschadigde items opnieuw geschilderd, en glazen potten en flessen als lantaarns en vazen ingezet.

Afvalreductie als onderdeel van klanttevredenheid

Voor veel horecabedrijven is verspilling een bijproduct van de verkeerde overtuiging dat klanttevredenheid afhangt van consumentisme. Het trainen van personeel om te denken dat klanttevredenheid deels wordt bereikt door doordacht gebruik van middelen is een complex maar lonend proces. Enkele voorbeelden zijn:

  • Aanbieden om gasten te helpen plaatsen te vinden op Google maps in plaats van papieren toeristische kaarten te gebruiken.
  • Gasten alleen de servetten geven die ze nodig hebben, of stoffen servetten gebruiken in plaats van een grote stapel papieren servetten.
  • Een app maken voor je menu/faciliteiten in plaats van een brochure.

Maar bovenal, als je je personeel helpt om je waarden op het gebied van afvalvermindering over te brengen tijdens de interactie met gasten, creëer je een uniek merk voor je horecabedrijf.

Hoe kunnen we helpen?

Neem contact met ons op als u meer wilt weten over hoe Mil-tek uw bedrijf kan helpen uw afvalbeheer te optimaliseren.

We nemen zo snel mogelijk contact met u op.